Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu - strona główna

Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu

Logo flaga Unii Europejskiej

Aktualności

  • Edukacja zdrowotna – nowy przedmiot w szkole – Korzyści na całe życie

    Edukacja zdrowotna – nowy przedmiot w szkole – Korzyści na całe życie Edukacja zdrowotna pozwoli wyposażyć młodych ludzi w rzetelną wiedzę, która nie tylko będzie chronić ich zdrowie w przyszłości, lecz także przyczyni się do kształtowania odpowiedzialnych postaw i trwałej zmiany zachowań w obszarze zdrowia fizycznego i psychicznego. Edukacja zdrowotna, czyli wiedza i umiejętności dotyczące m.in. tego: Edukacja zdrowotna m.in.: ⦁                zwiększa świadomość zdrowotną,⦁                promuje zdrowe nawyki,⦁                zapobiega chorobom 

  • Ma te wszystkie cechy w imponującym wymiarze – Nagroda im. Józefa Oleksego dla prof. Henryka Skarżyńskiego

    Podczas XXXIV Forum Ekonomicznego w Karpaczu uhonorowano wybitne postaci świata nauki i innowacji, wręczając wiele prestiżowych nagród, w tym Nagrodę im. Józefa Oleksego. W roku 2025 laur ten otrzymał prof. Henryk Skarżyński. Nagrodę odebrał ją z rąk Marii Oleksy, żony premiera Józefa Oleksego. To była uroczystość pełna pięknych wspomnień i wyjątkowych wzruszeń. – Profesorze, Przyjacielu, dzięki Tobie tysiące ludzi odzyskało słuch, a my wszyscy odzyskaliśmy wiarę w moc 

  • Wynalazki i wdrożenia naukowe XXI wieku w Karpaczu

    Polscy naukowcy zaprezentowali przełomowe wdrożenia podczas XXXIV Forum Ekonomicznego odbywającego się w dniach 2-3 września 2025 roku w Karpaczu. Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego do współtworzenia Pawilonu Polskiej Nauki – wyjątkowej przestrzeni dialogu, współpracy i promocji osiągnięć polskich naukowców – zaprosiło Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu oraz Radę Główną Instytutów Badawczych. W ramach tego wydarzenia 3 września 2025 roku odbył się panel dyskusyjny 

  • IFPS na XXXIV Forum Ekonomicznym w Karpaczu

    Wyjątkową rolę w tegorocznym Forum odegra polska nauka, a wszystko to za sprawą Pawilonu Polskiej Nauki, przygotowanego przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, we współpracy z Instytutem Fizjologii i Patologii Słuchu oraz Radą Główną Instytutów Badawczych, a także z Siecią Badawczą SUP-RIM, Lubelską Unią Cyfrową, Uniwersytetem Zielonogórskim oraz jednostkami nadzorowanymi przez resort: Narodowym Centrum Nauki (NCN), Narodowym Centrum Badań i Rozwoju (NCBR), Siecią Łukasiewicz i Narodową Agencją Wymiany Akademickiej (NAWA). W dniach 

  • Zakład Genetyki Instytutu Fizjologii i Patologii Słuchu w Warszawie poszukuje STUDENTA KIERUNKU BIOMEDYCZNEGO

    Zakład Genetyki Instytutu Fizjologii i Patologii Słuchu w Warszawie poszukuje STUDENTA KIERUNKU BIOMEDYCZNEGO do realizacji zadań projektu  „Integracja danych genetycznych i klinicznych: opracowanie systemu opartego o technologię AI do przewidywania etiologii, prognozowania postępu chorobyi personalizacji opieki nad pacjentami z niedosłuchem.” Kierownik merytoryczny projektu: dr n. med. i n. o zdr. Dominika Oziębło Wymagania: Mile widziane: Oferujemy: Opis zadań: Student(ka) będzie uczestniczył(a) w pracach badawczych w ramach projektu Agencji Badań 

  • Zakład Implantów i Percepcji Słuchowej Instytutu Fizjologii i Patologii Słuchu w Warszawie poszukuje STUDENTÓW KIERUNKÓW BIOMEDYCZNYCH

    Zakład Implantów i Percepcji Słuchowej Instytutu Fizjologii i Patologii Słuchu w Warszawie poszukuje STUDENTÓW KIERUNKÓW BIOMEDYCZNYCH do realizacji zadań projektu „Słyszenie dwuuszne u dzieci korzystających z implantów ślimakowych jako punkt wyjścia do poprawy rozumienia mowy w hałasie”. Kierownik merytoryczny projektu: dr hab. n. med. i n. o zdr. Anita Obrycka Wymagania: Mile widziane: Oferujemy: Opis zadań: Student(ka) będzie uczestniczył(a) w pracach badawczych w ramach projektu finansowanego ze środków Narodowego 

  • Zakład Genetyki Instytutu Fizjologii i Patologii Słuchu w Warszawie poszukuje MŁODSZEGO TECHNOLOGA/TECHNOLOGA LABORATORYJNEGO

    Zakład Genetyki Instytutu Fizjologii i Patologii Słuchu w Warszawie poszukuje MŁODSZEGO TECHNOLOGA/TECHNOLOGA LABORATORYJNEGO Miejsce pracy: ul. Mokra 17, Kajetany k. Warszawy, 05-830 Nadarzyn Od kandydatów oczekujemy: Mile widziane: Oferujemy: Do zadań ww. osoby należało będzie m. in.: Osoby zainteresowane prosimy o przesłanie pocztą elektroniczną na adres email zakladgenetyki@ifps.org.pl następujących dokumentów: Jednocześnie informujemy, iż skontaktujemy się z wybranymi kandydatami.

W serwisie Medivi.online opublikowano film, który przedstawia nieprawdziwą i fałszywą wypowiedź prof. dr hab. n. med. Henryka Skarżyńskiego na temat rzekomej metody leczenia cukrzycy.

Informujemy, że Pan Profesor nigdy nie uczestniczył w takim nagraniu, nie udzielał żadnych wypowiedzi dotyczących leczenia cukrzycy ani nie wyrażał zgody na wykorzystywanie swojego nazwiska lub wizerunku w reklamach lub materiałach promujących jakiekolwiek produkty czy terapie medyczne.

Prof. Henryk Skarżyński nie jest specjalistą w zakresie diabetologii ani naturoterapii. Jego dziedzina to otorynolaryngologia, audiologia i foniatria.

Zidentyfikowany materiał filmowy został stworzony przy użyciu technologii sztucznej inteligencji (tzw. deepfake). Wygenerowano w nim wizerunek i głos prof. Henryka Skarżyńskiego, przypisując mu wypowiedź, której nigdy nie wygłosił.

Tego rodzaju manipulacja jest bezprawna i wysoce szkodliwa, gdyż może wprowadzać w błąd pacjentów i stanowić zagrożenie dla zdrowia publicznego.

Fałszywe nagranie ma formę rzekomej porady medycznej dotyczącej leczenia cukrzycy, co może wprowadzać odbiorców w błąd i narusza dobra osobiste Profesora – w szczególności jego dobre imię, autorytet zawodowy i reputację naukową.

Wszystkie oficjalne wypowiedzi, zalecenia i komunikaty prof. Henryka Skarżyńskiego dotyczące zdrowia publicznego publikowane są wyłącznie: na oficjalnych stronach Instytutu Fizjologii i Patologii Słuchu oraz na stronach i profilach należących do prof. Henryka Skarżyńskiego.

Apelujemy o nieudostępnianie i niepowielanie tego materiału oraz o zgłaszanie jego występowania administratorom platform, na których został opublikowany.